1 PAYARES: NUECHE DIFUNTOS

De to la vida, les tradiciones son un elementu d’identidá perimportante, de refuerzu d’una comunidá. Asina, sabemos que los gaélicos (irlandeses) conmemoraben, tres la collecha, el Samain (lliteralmente, el «final del branu»); o que los romanos tamién honraben esi día a la diosa Pomona, la deidá de la seronda y de les mazanes. Llueu vieno la cristianización de les fiestes paganes, mudando la festividá de los «Mártires Cristianos» (Tolos Santos) al 1 de payares. Ello ye, «All Hallow’s Eve», acurtiada como Halloween, sedría la traducción al inglés de lo que nós llamamos «víespera de Tolos Santos», una celebración cristiana chiscada de tradiciones d’orixe paganu más o menos similares en toa Europa.




Nel IES David Vázquez Martínez aprovechamos el tirón del Halloween pa recuperar una parte del nuesu patrimoniu güei cercanu a la desapaición. Y equí vos trayemos dellos mitos y tradiciones asturianes de la Nueche d’Ánimes o la viéspera de Tolos Santos que tamos celebrando: l' amagüestu de difuntos, afuracar calabaces o la güestia. L' amagüestu ficiéronlo los neños de 1º ESO:









De la güestia fala l'alumnau d'Asturiano y de Literatura universal nel siguiente vídeu (del llibru "La güestia y otros agüeros" de Alberto Álvarez Peña):

Y siguiendo con las tradiciones, el alumnado de Religión viaja hasta México para explicarnos cómo se vive allí el Día de los muertos. Su origen se sitúa en la mezcla de los rituales religiosos católicos llevados por los españoles y la conmemoración del día de muertos que los indígenas prehispánicos realizaban. Volvemos como en nuestras tradiciones europeas, y en concreto la nuestra asturiana, a la adaptación de la veneración de los muertos prehispánicos al calendario cristiano, la cual coincidía con el final del ciclo agrícola del maíz, principal cultivo alimentario del país.



En México se celebra durante los días 1 y 2 de noviembre (el primero, dedicado a los muertos niños; el segundo, a los adultos). Cada año muchas familias colocan ofrendas y altares decorados con flores de cempasúchil, papel picado, calaveritas de azúcar, pan de muerto, mole o algún platillo que les gustaba a sus familiares a quien va dedicada la ofrenda, y al igual que en tiempos prehispánicos, se coloca incienso para aromatizar el lugar. Todo tiene su significado y puedes aprenderlo en los paneles que los alumnos de Religión de 1º ESO han preparado en el instituto. Aquí te dejamos una muestra de ellos.


Y, por último, en Inglés nos han contado historias de miedo, espíritus y fantasmas, de las que puedes disfrutar, si te atreves, en el hall del centro.





Comentarios

Entradas populares